Étrend visszeres terhes nők számára, Kiegyensúlyozott táplálkozás a terhesség idején

étrend visszeres terhes nők számára

A legfontosabb dolgok a várandósság alatt A legfontosabb dolgok a terhesség ideje alatt. Más szóval, a várandósság alatt fogyasztott ételek nem csak a baba méhen belüli fejlődését befolyásolják, hanem a későbbi egészségét is. Ezért annyira fontos az egészséges életmód és a kiegyensúlyozott, változatos étrend. Szemmaszk Jó szolgálatot tesz, ha napközben szundítani támad kedved.

A várandósság alatt nő a nyomás

Az alvás mindig rendkívül fontos az egészséged szempontjából, de a várandósság alatt még inkább így van. A baba alaposan megdolgoztatja a étrend visszeres terhes nők számára, ezért kezdetben kimerültnek érezheted magad - különösen az étrend visszeres terhes nők számára trimeszter során.

Próbálj legalább 8 órát aludni éjszakánként, és szundíts egyet napközben, ha szükségét érzed. Friss gyümölcsök és zöldségek Tele vannak fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, valamint rostokkal.

A zöld leveles zöldségek, mint a spenót, a brokkoli vagy a káposzta kiváló folát-források.

Az okok összetettek

Próbálj legalább naponta ötször zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani. Viz Fontos, hogy kellően hidratált maradj a várandósság során. Normál esetben a vizeletednek halvány szalmasárgának kell lennie, ha ennél sötétebb, az arra utalhat, hogy nem iszol eleget. Egy jó könyv Igen, rengeteg információt találsz az interneten, de fontos, hogy kéznél legyen egy megbízható, várandósságról szóló könyv, amikor étrend visszeres terhes nők számára van rá.

Szoptatóspárna Ha nehezen találod meg a kényelmes pozíciót az alváshoz, egy szoptatóspárna segíthet. Alátámasztja a pocakodat, amikor oldalt fekszel, és miután a baba megszületett, szoptatás közben is jó szolgálatot tesz. Várandós nadrág Arra találták ki, hogy alátámassza a pocakodat!

étrend visszeres terhes nők számára

Legalább egynek minden várandós nő listáján a top ben kellene szerepelnie! A magassarkú étrend visszeres terhes nők számára problémásak lehetnek, ahogy a súlypontod a pocakod miatt kissé eltolódik, ezért inkább csak különleges alkalmakkor viseld őket.

Egy pár lapos talpú vagy alacsony sarkú cipő kevésbé terheli meg a térdeidet és a hátad alsó részét. Kismama fitnesz felszerelés Adj magadnak extra motivációt az edzéshez egy új edzőruhával. Egy jól tartó sportmelltartó kötelező darab, hogy megvédje a melleidet a megereszkedéstől, míg egy, a pocakodra húzható kismamanadrág segíthet megtámasztani a hátad alsó részét. Manapság a legtöbb nagyobb ruházati üzletben találsz kismamáknak szánt edzőruhákat.

Terhességi csíkok elleni krém Ahogy a baba növekszik, piros csíkok jelenhetnek meg a pocakodon, a combodon és a melleden. Ezek a striák vagy terhességi csíkok, amik nagyon gyakoriak a várandósság alatt, és később el fognak halványulni.

Bár nincs rá bizonyíték, hogy a terhességi csíkok elleni krémek valóban hatásosak lennének, pusztán az, hogy a krémet bemasszírozod a bőrbe, élénkítheti a vérkeringést és segíthet puhábban tartani. Semmi szükség rá, hogy egy vagyont költs divatos krémekre, egy átlagos testápoló vagy akár a jó öreg olívaolaj is tökéletesen megfelel. Fagylalt Annyira sok nő említette már nekünk e hideg finomság utáni sóvárgását, hogy nem hagyhattuk le a listáról!

Gyógyteák várandós nőknek

A jó hír az, hogy a fagylalt jó kalcium-forrás. Ahhoz, hogy várandósan elegendő mennyiséget jutass a szervezetedbe ebből a fontos ásványi anyagból, naponta négyszer érdemes tejterméket fogyasztanod. Sajnos a fagyiban rengeteg cukor van, ezért inkább csak nasiként fogyaszd, és válaszd inkább a sajtot, a tejet vagy a joghurtot kalciumforrásként.

Légy boldog A várandósság alatt számtalan dolgon aggódhatsz. Pasztőrizált ez a sajt? Egészséges lesz a babám? Vajon jó anya leszek? Bár teljesen normális, hogy izgulsz az életednek ebben a fontos időszakában, igyekezz a pozitívumokra koncentrálni, hogy elkerüld a étrend visszeres terhes nők számára gondolatokat. Képtelen vagyok megtenni ezt, félek attól Ez segíthet, hogy több önbizalmad legyen, és a várandósságod is boldogan és sikeresen teljen. Sampon és balzsam A várandósság egyik legnagyobb előnye határozottan az, hogy a hajad sokkal dúsabbnak tűnhet.

Ennek az az oka, hogy a magas ösztrogén-szint meghosszabbítja az egyes hajhagymák növekedési periódusát, ezért kevesebb hajszál hullik ki. Ez egyben azt is jelenti, hogy a hajad a várandósság alatt zsírosabbá válhat, ezért lehet, hogy más típusú samponra kell váltanod.

Fitnessz labda Remek dolog, ha mozogsz a várandósság alatt. Szerezz be egy fitnessz labdát, egyszerűen ülj rá, és lassan gördülj egyik egyik oldalról a másikra, forgasd a csípőd, vagy óvatosan rugózz rajta fel és le. Akár a vajúdás során is használhatod majd: előre-hátra gurigázva segíthet elviselhetőbbé tenni az összehúzódásokat.

A baba születése után pedig tökéletes segítőtárs lesz abban, hogy visszanyerd a régi alakodat. Csipesz A terhességi hormonok nem csak a hajadat teszik dúsabbá, hanem a tested más pontjain is intenzívebb szőrnövekedést okozhatnak, például a mellbimbód és a köldököd körül.

  • Visszerek a terhesség alatt és annak kezelése
  • Kiegyensúlyozott táplálkozás a terhesség idején
  • Hogyan kell helyesen beburkolni a visszérkötéseket

Friss levegő Nem kell vidékre költöznöd, amikor kiderül, hogy babát vársz. De az biztos, hogy neked és a babának is jót tesz, ha amilyen gyakran csak lehetséges, kimentek a városból, hogy oxigénnel teli, friss levegőt szippantsatok.

Várandós zenei lista A zene hatással van a hangulatodra és fizikai változásokat idéz elő a szervezetben. Kimutatták, hogy a klasszikus zene még a vérnyomást is milyen gyógynövény kezeli a visszér csökkenteni! Készíts lejátszási listát a kedvenc nyugtató zenéidből és hallgasd munkába menet vagy amikor stresszesnek érzed magad.

Naptej A hormonális változások miatt a bőröd sokkal érzékenyebbé válik a napfényre a várandósság alatt. A nők egy részének hiperpigmentáció okozta, cholasma-nak nevezett barna foltok jelennek meg a bőrén. Napos időben használj 50 faktoros naptejet, vagy viselj kalapot, hogy megelőzd őket.

Füldugó Ha egyébként is rossz alvó vagy, a várandósság alatti gyakori éjszakai ébredések biztosan nem javítanak hidrogén-peroxid és visszér helyzeten.

Egy pár füldugó segít, hogy gyorsabban szenderülj újra álomba - különösen, ha a párod horkol. Haskötő A várandós nők egy része hasznosnak találja a haskötőt a hát alsó részének megtámasztásához.

Mi a kompressziós harisnya terhes nők számára

Különösen jól jöhet akkor, ha ikreket vársz, vagy ha medence-és csípőfájdalomtól szenvedsz. Nadrágbővítő gomb Tökéletes, ha az első trimeszter során egy kicsit szűknek találod a farmered, de még nincs szükséged arra, hogy kismamanadrágra válts.

Csak tekerd a farmered gombja köré, hogy további centimétereket nyerj a nadrágod vagy szoknyád derékrészénél. Új melltartók A melleid fokozatosan nőnek majd a várandósság során, ezért valószínűleg egy vagy két kosármérettel nagyobb melltartóra lesz szükséged.

Étrend visszeres terhes nők számára, Hogyan kell kezelni a visszér terhesség alatt

A második trimesztertől a drót nélküli melltartókat kényelmesebbnek fogod találni. Jó ötlet beszerezni egy melltartót éjszakára is, mert segíthet alátámasztani a melleidet és megelőzni a terhességi csíkok kialakulását.

Várandós kabát Ha a pocakod mérete éppen télen éri el a maximumát, akkor valószínűleg szükséged lesz egy új kabátra. Ha nem így lenne, akkor egy cipzáras bővítő is elég lehet a régi kabátodra. Kamilla Ez a virág nyugtató és alvást elősegítő hatásáról ismert. Ha este elszürcsölsz egy csésze kamillateát, az csípőtörés visszér ellazulni, mielőtt étrend visszeres terhes nők számára. Hátizsák A növekvő pocakod egyre nagyobb terhet jelent a gerincednek, ezért nem jó ötlet egyvállas, nehéz táskákat hordani.

Pakolj ki minden felesleget, hogy ne kelljen annyit cipekedned, és válts hátizsákra, ami segít eloszlatni a súlyt és csökkenti a deformáció kockázatát.

Ajakbalzsam Néhány várandós étrend visszeres terhes nők számára úgy tapasztalja, hogy az ajkai könnyebben kiszáradnak. Kényeztesd magad egy gazdagon ápoló, E-vitaminnal dúsított ajakírrel, hogy megelőzd a kicserepesedést. Csokoládé Olyan gyakran halljuk várandós nőktől, hogy mennyire epekednek a csokoládé után, hogy felvettük a listára! Rendben van, ha időről-időre csipegetsz belőle, de a legjobb, ha a cukros ételek megmaradnak csemegének. Fürdőolaj Nem kell, hogy luxustermék legyen.

Néhány csepp olívaolaj a fürdővízbe segít puhán tartani a bőröd és akár a terhességi csíkok megjelenésének esélyét is csökkentheti. A Receptkönyv: A legöbb nőnek megváltozik az ízlése a várandósság alatt. Előfordulhat például, hogy látni sem bírod a kedvenc ételeidet, vagy majd' megőrülsz olyanokért, amikért korábban nem rajongtál. Törekedj arra, hogy étrend visszeres terhes nők számára gazdag ételeket fogyassz, mint a zöldségek és leszokni a varikózisról gyümölcsök, a sovány húsok, a szárnyasok, a tojás, a tejtermékek, és az összetett szénhidrátok, mint a teljeskiörlésű kenyér, a barnarizs és a quinoa.

Koffeinmentes kávé Limitáld a napi kávéfogyasztásodat két csésze instant vagy egy bögre friss kávéra és válts koffeinmentesre. Meg fogsz lepődni, milyen finom! Fontos, hogy csökkentsd a koffein-beviteled. Gyógynövényteák Ha inkább teázni szeretsz, tartsd észben: nem csak a kávé tartalmaz koffeint, hanem a tea is. Limitáld a teafogyasztásodat napi két csészére és válts koffeinmentes- vagy gyógynövényteákra, mint például a rooibos.

Okostévé Minden bizonnyal nem fogsz túl sokat eljárni otthonról, miután megérkezik a baba, de kell ennél jobb indok arra, hogy végre beszerezd azokat a bizonyos sorozatokat, amikről annyit hallottál? Új harisnyák A testedben cirkuláló megnövekedett vérmennyiség miatt egy kissé nehezebbnek érezheted a lábaidat a várandósság során.

Diétás tanácsok várandósok számára

Nagyon gyakori a bokaduzzadás is. A kompressziós harisnya segíti a vér felfelé áramlását, ezáltal csökkenti a duzzanatot és a visszerek kialakulásának esélyét. Ügyelj rá, hogy a kismamáknak tervezett változatát szerezd be, ami a pocakod környékén is kényelmes lesz.

étrend visszeres terhes nők számára

Kismamaruha Egy stílusos kismaruha elkísér a terhességed során és utána is. Egyszerűen kapj fel hozzá egy blézert, ha az irodában viseled.

Megoldás lehet a helyes életmód

Egy nagy táska A várandósság vége felé érdemes összepakolni a kórházi táskát, hogy minden készen álljon a nagy napra. A legfontosabb dolgok: piperecikkek, pizsamák, fehérneműk, betétek és egy jó könyv. Otthonosabbá teheted a kórházi tartózkodásodat, ha viszel egy pár papucsot, rágcsálni- és innivalókat és néhány magazint is. Ne felejtsd el az aprót sem a parkoláshoz. Kismama felsők Kezdetben hordhatod a normál ruháidat, de a második trimesztertől mindenképpen be kell majd szerezned néhány kismama felsőt.

Keress olyat, amit a baba születése után szoptatós felsőként is használhatsz majd, így pénzt spórolhatsz. Éjszakai fény A terhességi hormonok és a babának a hugyhólyagodra gyakorolt nyomása miatt éjszakánként többször ki kell menned a vécére. Egy halvány fény az ágy mellett segít, hogy visszér a lábakon kezelés és megelőzés bolyongj a sötétben, és ne ébreszd fel a párod minden alkalommal.

Mozijegyek A partnereddel közösen étrend visszeres terhes nők számára esték fontosak a párkapcsolatotok szempontjából. A baba születése után nem lesz könnyű megszervezni egy kiruccanást a moziba, szóval élvezzétek ki, amíg lehet!

  • Holt tengeri só alkalmazása visszér
  • Visszérbetegség a terhesség alatt - Így kezelje! | BENU Gyógyszertárak
  • Articsóka visszérrel

Várandós fürdőruha Az úszás ideális mozgásforma a várandósság alatt, mivel a víz segít alátámasztani a pocakodat, nem terheli meg az ízületeidet, és nem fogsz kimelegedni sem közben. Kényeztesd magad egy kismama fürdőruhával és csobbanj rendszeresen. Edzőcipő Ha jól érzed magad, nincs okod felhagyni a testedzéssel a várandósságod alatt. Kerüld a veszélyes kontaktsportokat és gondoskodj a lábaid megfelelő alátámasztásáról egy pár jó minőségű edzőcipővel.

Jógamatrac A jóga különösen kedvező hatású a várandósság alatt, mivel alacsony intenzitású és minimális a sérülés veszélye. Ráadásul tanulmányok bizonyítják, hogy csökkenti a várandós nők stressz-szintjét. Jelezd az oktatónak, hogy babát vársz, hogy segíthessen abban, hogy mely gyakorlatok biztonságosak számodra. Fehérneműk Mindegy, hogy a pocakod alatt végződő, csípőszabású vagy a pocakodat fedő kismama fehérneműket kedveled jobban, a második szemesztertől biztosan nagyobb méretre lesz szükséged belőlük.

étrend visszeres terhes nők számára

Szerencsére többféle csinos kismamafehérnemű közül választhatsz. Kozmetikumok Előfordulhat, hogy a terhességi hormonok hatására megváltozik az arcbőröd állapota a várandósság alatt.

Van, akinek soha nem volt még ilyen szép a bőre, mások érzékenységtől és pattanásoktól szenvednek. Bármelyikben is vagy érintett, meg kell változtatnod a bőrápolási rutinodat. Smink Ugyanaz a helyzet, mint a kozmetikumoknál. A bőr a várandósság alatt olajosabbá válhat, ebben az esetben a folyékony alapozóról érdemes púderre váltani.

A babák egészséges fejlődéséhez nélkülözhetetlen tápanyagok és forrásaik

Kísérletezz, hogy megtaláld a bőrödnek leginkább megfelelő megoldást. Új pizsamák Tekintve, hogy valószínűleg több időt fogsz ágyban tölteni, gondoskodj róla, hogy legalább jól nézz ki közben.

étrend visszeres terhes nők számára

Kényeztesd magad néhány kényelmes, új pizsamával. Ha úgy tervezed, hogy szoptatni fogsz, az elöl gombos darabok jól jönnek majd. Wifi kapcsolat Olyan sok várandós nőtől hallottuk már, hogy online szerzik a várandóssággal kapcsolatos információkat, hogy az internet egyértelműen nélkülözhetetlen dolognak tűnik. Mindazzal étrend visszeres terhes nők számára, amit tudnod kell a következő kilenc hónapról, a kerülendő ételektől a pocakbarát ruhatáron át a szülési szabadságig mindent megtalálsz a weboldalunkon.

Pihe-puha takaró Még a legaktívabb nők is lelassulnak a várandósság során. Nézzünk szembe vele: az esti kiruccanások sokat veszítenek a vonzerejükből, ha még egy italt sem engedhetsz meg magadnak. Kényeztesd magad egy pihe-puha gyapjútakaróval az otthon töltött gubózós estéken. Lábtámasz Mindig tedd fel a lábad, étrend visszeres terhes nők számára ülsz.

Ez segít megelőzni a bokadagadást ami elég gyakori a várandósság alatt mivel megakadályozza, hogy a vér a lábadba gyűljön. Falatkák Segíthet stabilizálni a vércukor-szintedet és az émelygést is távol tarja, ha gyakran, kis adagokat eszel. Mandula, brazil dió, szárított sárgabarack, vegyes magok, zabkeksz és nyers zöldségek: mindegyik praktikus rágcsálnivaló. Egy jó kamera A várandósság becses időszak. Még ha most nem is feltétlenül tűnik annak, néhány év étrend visszeres terhes nők számára ábrándozva fogsz visszagondolni arra, hogy milyen különleges élmény volt.

Olvassa el is